Social media

Social media zijn voor maatschappelijke organisaties inmiddels onmisbaar geworden in de
communicatie met hun doelgroep. Want via social media communiceren is heel
laagdrempelig en snel, je kunt informatie en kennis delen, je bereikt nieuwe mensen, je
berichten kunnen makkelijk worden doorgestuurd, je krijgt meer bekendheid en wordt
makkelijk gevonden op internet. 

Tips inzetten social media:

  • Inspireer je volgers
    Gebruik originele ideeën of pakkende quotes om je lezers te inspireren.
  • Werk met vaste rubrieken
    Herkenbaarheid is goed, dit kan je bereiken door voor de content op je Social Media een vaste structuur te gebruiken. Plaats regelmatig, gebruik een herkenbare kleur/afbeelding die terugkeert.
  • Maak gebruik van ervaringsverhalen
    Nieuwe vrijwilligers werven? Laat je huidige vrijwilligers wat vertellen over hun vrijwilligerswerk en waarom ze het zo leuk vinden.
  • Laat jouw organisatie zien
    Heb je een leuke bijeenkomst gehad, vertel erover. Of neem je volgers mee voor een kijkje achter de schermen bij jouw organisatie. 
  • Speel in op actualiteiten
    Is het zomer, kerst, herfst of een andere speciale dag? Betrek dit in je post op social media.